Какво е Лутеранска Църква

Потребителски аватар
chernobeleev
Вяра-Надежда-Любов
Вяра-Надежда-Любов
Мнения: 1648
Регистриран: 25 яну 2009 23:06
пол: мъж
църква: Неденоминационна църква

Re: Какво е Лутеранска Църква

Мнение от chernobeleev »

Не казах,но пиша че лут. църква е като БЗНС- то на АЛ.сТАМБОЛИЙСКИ майка на всички беезенесета сега,ако някой у,спее да ги изброи ще получи Нобелова награда.Отделен е въпроса за приноса,за лутераните днес с уважение и братска любов,Господ да им даде благодатна жътва
Потребителски аватар
eichman
Добродетел
Добродетел
Мнения: 43
Регистриран: 01 яну 2009 21:05
пол: мъж

Re: Какво е Лутеранска Църква

Мнение от eichman »

Библията и лутераните учат, че има и винаги ще има само една свята християнска Църква, съставена от всички, които вярват в Исус. Тя е събранието на всички вярващи, сред които се възвестява Евангелието. Тъй като вярата е невидима, членовете й са известни само на Бога. Тази невидима Църква е навсякъде, където се проповядва Евангелието и се извършват тайнствата. Видимата Църква, която е всемирна (не е ограничена с един народ, както преди под Закона), се състои от всички, които са обединени от Божието Слово и изповядват християнската вяра. Тя е царството на Господ Исус Христос. За съжаление, поради човешката греховност, такива групи включват също лицемери и лъжепророци.
Религиозни общения трябва да се осъществяват само с онези, които се придържат към Божието Слово.
Ние вярваме, че има една Свята християнска Църква, която е храм на Бога /1Кор. 3:16,17; Еф. 2:21,22/, тялото Христово /Мт. 21:42; 1Пет. 2:4,6; 1Кор. 3:11; Еф. 1:22,23; 2:20; 4:12; Кол. 1:24/, Христовата невяста /Пс. 45:13,14; Откр. 19:7,8; 21:2/, тя принадлежи на Бога /Пс. 27:3; 87:2,3; 89:18; Ис. 4:5; 28:5; 43:4; 49:25; 69:3-5; Мт. 16:18; 2Кор. 8:1; 1Тим. 3:15/. Църквата е предсказана: /Ис. 2:2; Ез. 17:22-24; Дан. 2:34,35/. Църквата е Божии храм /1Кор. 3:16,17; Еф. 2:21,22/; Тя е от Христа /Ис. 60:1; Лк. 2:32/. Църквата е утвърдена /Пс. 48:8; Ис. 33:20/. Христос е глава на Църквата /Еф. 1:22; 5:23/. Исус обича Църквата Си /П.П. 7:10; Ин. 13:1; Еф. 5:2,25; Откр. 1:5/, Той е изкупил Църквата чрез кръвта Си /Деян. 20:28; 1Ин. 3:16; Еф. 9:12/. Очиства и освещава Църквата /2Кор. 6:11; Еф. 5:26,27/; Църквата е свята и непорочна /Еф. 5:25-27/. Тя се покорява на Христос /Римл. 7:14; Еф.5:24/. Църквата изявява Божията мъдрост /Еф. 3:10/; Църквата е: /Пс. 45:13; Мт. 5:13,14; 1Петр. 5:13; Еф. 3:21; 5:27, 1Тим. 3:15; Откр. 19:8/; Бог отрежда служителите й /Еф. 4:11,12/; Бог й прибавя спасените /Деян. 2:47; 5:14; 11:24/; Назидава се в Божието Слово /1Кор. 14:4,13; Еф. 4:15,16; Кол. 3:16/; Задължение на църквата е: - да опазва единството /Римл. 12:5; 1Кор. 10:17; 12:12; Гал. 3:28; Еф. 4:4/; Да продължава да се събира /Евр. 10:25/; Да е в съгласие и любов помежду си /Пс. 133гл.; Ин. 13:34; Деян. 4:32/; Да отстранява /Римл. 16:17; 1Кор. 1:10; 3:3/; Божиите служители да я управляват със страх /Деян. 20:28/; Нечестивите гонят Църквата /Деян. 8:1-3; 1Сол. 2:14,15/; Който я разваля ще бъде наказан /1Кор. 3:17/; Нейните членове са праведни /Ис. 49:18; 60:4-14,21; Откр. 19:8/. Защита и сила има в нея /Пс. 48:12,13/; Църквата е тяло, кръстено и напоено със Светия Дух /1Кор. 12:13/; Църквата е неунищожима /Мт. 16:18/. Християнската Църква е единствената в света, която ще бъде спасена /Ин. 14:6/.

Тъй като Светата Християнска Църква е невидима, тя не може да бъде идентифицирана с никоя друга църква или с всички взети заедно.
Ние вярваме, че съществуването на Светата християнска Църква може да се открие. Истинската християнска Църква е там, където се проповядва Евангелието и се извършват тайнствата.
Ние вярваме, че Бог иска от нас да признаем единството на вярата сред вярващите на земята, само когато те, чрез слово и дело изповядват ясно вярата в своите сърца. Тяхното единство става ясно, когато в изповедта си те се съгласяват с доктрината, разкрита в Библията. Вярваме, че всеки човек, чрез членството си в Църквата, изповядва доктрината и практиката, установени от тази Църква.
Не е необходимо всички да се съгласяват по въпросите на църковния ритуал и организация. Новият Завет не ни дава заповеди за това.
Ние вярваме, че тези, които са обединени във вярата, ще признаят своето братство с Христос и ще го изявят при възможност. Те могат да изразят приятелството си чрез съвместно поклонение, разгласяване на Евангелието, присъединяване към Светото Причастие, съвместна молитва и църковна дейност.
Единствен Господ Исус Христос е глава на Църквата /Кол. 1:18; Еф. 1:22/. Римският папа, вселенският патриарх, някой епископ или друг някой човек не могат в никакъв смисъл да изпълняват тази роля. /Мт. 23:8-10; 1Петр. 5:2-4/




НАЗВАНИЯ И ИМЕНА ИЗПОЛЗВАНИ ЗА ЦЪРКВАТА:

Божие здание /1Кор. 3:9/; Божие жилище /Еф. 2:22/; Божие наследство /Йоил 3:2; 1Петр. 5:3/; Божий дом /1Тим. 3:15; Евр. 10:21/; Божий храм /1Кор. 3:16,17/; Божия нива /1Кор. 3:9/; Божият Израил /Гал. 6:16/; Владичество Божие /Пс. 114:2/; Хълмът Сион /Пс. 2:6; Евр. 12:22/; Горният Ерусалим /Гал. 4:26; Евр. 12:22/; Господни овце /Езек. 34:15; 1Петр. 5:2/; Град на живия Бог /Евр. 12:22/; Гълъбица /Песен на песните 2:14; 5:2/; Домът на Бога Яковов :Ис. 2:3/; Дом Христов /Евр. 3:6/; Духовен дом /1Петр. 2:5/; Жената на Агнето /Откр. 21:9/; Жребий на Господа /Втр. 32:9/; Земеделци /Ерем. 12:10; Мт. 21:41/; Златни светилници /Откр. 1:20/; Издирен, Град неоставен /Ис. 62:12/; Клонче, за да се прославя Господ /Ис. 60:21/; Наследници /Пс. 28:9; Ис. 19:25/; Новият Ерусалим /Откр. 21:2/; Овце Христови /Ин. 10:16/; Свои на Бога /Еф. 2:19/; Святият град /Откр. 21:2/; Сила и слава Божия /Пс. 78:61/; Скиния /Пс. 15:1/; Стълб и подпорка на истината /1Тим. 3:15/; Събранието на светиите /Пс. 89:7; 149:1/; Съветът на праведниците /Пс. 111:1/; Съборът на първородните /Евр. 12:23/; Тяло Христово /Еф. 1:22,23; Кол. 1:24/; Храм на живия Бог /2Кор. 6:16/; Хълм на Господа на силите /Зах. 8:3/; Хълм на Господния дом /Ис. 2:2/; Царска дъщеря /Пс. 45:13/; Църквата на живия Бог /Деян. 20:28/

„За да може човек да придобие вяра, Бог е учредил църковното служение с цел проповядване на Евангелието и прилагане на тайнствата. Чрез тези средства за получаване на благодат Той дава – когато и където поиска – Светият Дух на тези, които чуват Евангелието. А Евангелието учи, че Бог оправдава тези, които вярват, че не заради собствени заслуги, а заради заслугите на Христос биват приемани в Божието благоволение, както се казва в /Гал. 3:14/. ….Ние учим, че никой не може да поучава, проповядва или извършва тайнствата в църквата, без да е официално призован за това……Ние учим, че трябва да се съблюдават онези практики, които не противоречат на Божието Слово, и които допринасят за мира и добрия ред в църквата…..Освен това, ние учим, че всички традиции, установени от човека с цел да се умилостиви Богът и да се придобие благодат посредством спазването им, противоречат на Евангелието и на учението за вярата в Христос. В съответствие с това монашеските клетви и другите традиции, отнасящи се до избягване на някои храни /постенето/, почитането на определени дни /празници на светии, ангели и Дева Мария/ и т.н., насочени към придобиването на благодат и към изкуплението на греха, са безполезни и противоречат на Евангелието.” /”Аугсбургско изповедание на вярата” 1530г. Лутеранска символическа книга/
Потребителски аватар
chernobeleev
Вяра-Надежда-Любов
Вяра-Надежда-Любов
Мнения: 1648
Регистриран: 25 яну 2009 23:06
пол: мъж
църква: Неденоминационна църква

Re: Какво е Лутеранска Църква

Мнение от chernobeleev »

Винаги ми е било интерересно отношението на църквата към живота в България от политически и културен аспект,тук в частност как мислят и реагират лутераните на това което се случва днес в тяхната родина?
Потребителски аватар
eichman
Добродетел
Добродетел
Мнения: 43
Регистриран: 01 яну 2009 21:05
пол: мъж

Re: Какво е Лутеранска Църква

Мнение от eichman »

Винаги ми е било интерересно отношението на църквата към живота в България от политически и културен аспект,тук в частност как мислят и реагират лутераните на това което се случва днес в тяхната родина?

Тук мога да говоря/пиша относно вярата/догматиката на лутераните, т.е. класическото евангелско протестантство. Въпреки че имам своите политически пристрастия като всеки нормален човек, не мисля, че този форум е за изложение на тези мои щения, или на когото и да било. Просто тук не му е мястото. Що се отнася до вярата на протестантството водещо началото си от 31.10.1517г., ако желаете вие, или друг във форума ще продължа с изложението.
Потребителски аватар
eichman
Добродетел
Добродетел
Мнения: 43
Регистриран: 01 яну 2009 21:05
пол: мъж

Re: Какво е Лутеранска Църква

Мнение от eichman »

БОЖИЯТ ЗАКОН

ДВЕТЕ ГОЛЕМИ ТЕМИ В ИСТОРИЯТА НА СТАРИЯ ЗАВЕТ:
А. Грехът на човека към Бога
Б. Божията благодат към човека
ДВЕТЕ ГЛАВНИ УЧЕНИЯ НА БИБЛИЯТА:
А. ЗАКОНЪТ – Показва ни какво изисква Бог от нас /Левит 19:2/
Б. ЕВАНГЕЛИЕТО – Показва ни какво е направил Бог за нас /Ин. 3:16; 1Ин. 4:9/
ЦЕЛТА И ФУНКЦИИТЕ НА ЗАКОНА И ЕВАНГЕЛИЕТО:
А. ЗАКОНЪТ – Посочва греха ни /Римл. 3:20/, показва колко сериозно Бог гледа на греха /Римл. 1:18/, разкрива греха като рентген /Римл.5:20/
Б. ЕВАНГЕЛИЕТО – Посочва Спасителя ни. Действа като лекарство на сломената душа.

З А К О Н Ъ Т

А. Трите типа закони, дадени на планината Синай: /Изход 20 гл./
1. Нравствения Закон – обобщен в Десетте Божии заповеди; Божиите
норми за всички хора и всички времена.
2. Обреден закон – закони за религиозния живот на Израилевите синове
до идването на Спасителя.
3. Граждански закон – закони за управлението на всекидневния живот на
Израилевите синове по волята на Бога.

Б. Даването на Закона:
1. За първи път – в сърцата ни при сътворението /нашата съвест/.
2. За втори път – даден на Моисей на каменните плочи /скрижалите/ на
планината Синай /писан закон/.

ГОСПОД НИ ДАДЕ ЗАКОНА СИ ПО ТРИ ПРИЧИНИ – ДА НИ СЛУЖИ:

КАТО ОГЛЕДАЛО: Служи като огледало, когато показва греховете ни.
Какво виждаме, когато гледаме десетте Божии заповеди? Виждаме, че не сме спазили изцяло нито една от тях. Разбираме, че сме грешници и достигаме да извода, че се нуждаем от опрощение, КОЕТО Е ГЛАВНАТА ЦЕЛ НА ДЕСЕТТЕ ЗАПОВЕДИ.

КАТО ЮЗДА: Точно както юздите спират коня да не ходи където не
трябва, така и десетте Божии заповеди са като невидима спирачка, която предпазва греховния човек от най – страшните грехове. Например: човек може да мрази ближния си, но страхувайки се от Божието наказание, той няма да стигне дотам, че да го убие.

КАТО РЪКОВОДСТВО/ След като веднъж познаем Исус Христос като
ПЪТЕВОДИТЕЛ нашия любящ Спасител, любовта ни към Него
ще се изрази в желанието да Му служим. Десетте Божии заповеди са като ръководство и пътеводител, който ни показва как можем да водим Богоугоден живот.

Ние не сме по – различни от всички други мъже или жени, живели някога. Всички сме родени в грях. Поради факта, че не живеем съвършен и свят живот, ние сме грешници. Всеки един от нас е грешник. Великите хора в Библията /Ной, Авраам, Исаак, Яков, Йосиф, Моисей, Йов, Давид, Соломон, Петър, Павел, Андрей, Тома, Матей, Лука, Йоан, Стефан, и т.н./ също са били грешници. Най – великите хора, които живеят днес, са също грешници. Независимо дали един човек е проповедник, свещеник или затворник, държавник, политик или блудница, богаташ или бедняк, млад или стар, всеки е грешник. Никой няма съвършен и свят живот – с изключение на Исус. Всички ние сме съгрешили и сме лишени от абсолютното съвършенство. Няма значение колко упорито се опитваме, никога няма да постигнем съвършенството. Така че вместо рай и вечен живот, заслужаваме ад и вечна смърт. Библията казва:

„Защото заплатата на греха е смърт.” /Римл. 6:23а/
Единственото възнаграждение, което печелим чрез нашия грях е смърт – земна смърт в този живот и духовна смърт в ада. Дори и да мислим, че сме по–добри или по–лоши от другите хора, всички печелим една и съща отплата – на смъртта.
Може би се питате: „Какво е грехът?” Според Библията, можем да разделим греха на три разновидности.

Най - напред, грехът е действие, което Бог ни казва да не вършим:
- Не убивай!...........................................................................Изх. 20:13
- Не прелюбодействувай!.....................................................Изх.20:14
- Не кради!.............................................................................Изх.20:15
- Не свидетелствувай лъжливо против ближния си……..Изх.20:16
- Не изговаряй напразно Името на Господа твоя Бог…....Изх.20:7
- Не се одумвайте един друг; братя……………………….Як.4:11

Когато вършим неща, които Бог ни казва да не правим, ние съгрешаваме. И това ни спечелва заплатата на смъртта и ада. Запомнете, има много повече неща, които Бог ни казва да не правим.

На второ място, грях е също и когато не вършим това, което Бог ни е заповядал.
- Обичайте неприятелите си…………………………………Мт. 5:44
- Почитай баща си и майка си……………………………….Изх. 20:12
- Молете се за тия, които ви гонят…………………………..Мт. 5:44
- Да нямаш други богове освен Мене……………………….Изх.20:3
- Въздържайте се от всякакво зло……………………………1Сол.5:22

На трето място, грях може да бъде желание, омраза или нещо, за което си мислим.
- Но аз ви казвам, че всеки, който гледа жена, за да я пожелае, вече е
прелюбодействувал с нея в сърцето си…………………….Мт.5:28
- Всеки, който мрази брата си, е човекоубиец……………….1Ин. 3:15
- Не пожелавай това, що принадлежи на друг човек………..Изх.20:17

Когато мислите ни са похотливи и омразни, ние съгрешаваме. Грешим, когато не се задоволяваме с това, което Бог ни е дал и желаем това, което не ни принадлежи. Когато имаме зли и несвяти мисли, ние съгрешаваме. Когато мислите ни не са благородни, святи и чисти, ние съгрешаваме. За този грях ние заслужаваме смъртта и ада.
Но защо Бог ще изпрати хора в ада само заради няколко гряха? Когато погледнем всички Божии заповеди, разбираме всъщност, че доста често сме съгрешавали, а и Божият закон също показва защо заслужаваме смърт и ад.
Ето и един друг начин, чрез който да погледнем на тази истина. Представете си, че човек извършва грях само 5 пъти на ден. Това очевидно е доста по–малко, отколкото греховете, които в действителност извършваме всеки ден. Списъкът по–долу ни показва как човешките грехове бързо се увеличават.

1. 1 месец = 150 гряха 5. 10 години = 18,250 гряха
2. 6 месеца = 900 гряха 6. 25 години = 45,625 гряха
3. 1 година = 1,825 гряха 7. 50 години = 91,250 гряха
4. 5 години = 9,125 гряха 8 75 години = 136,875 гряха

Как бихте сравнили вашия грях? Помнете, че Библията казва:

„И ако някой съгреши като стори каквото и да било нещо, което Господ е заповядал да не струва, макар че не го е познал, пак ще бъде виновен и ще носи беззаконието си.” /Лев. 5:17/

„Защото, който упази целия закон, а съгреши в едно нещо, бива виновен във всичко.” /Як. 2:10/
“Проклет всеки, който не постоянства да изпълнява всичко, писано в книгата на закона.” /Галатяни 3:10/
„Ние единодушно вярваме, учим и изповядваме, че Законът е божествено учение, в което се разкрива праведната неизменна Божия воля, отнасяща се до човека и неговата природа, мисли, думи и дела, за да бъде той угоден в Божиите очи; но Законът вещае Божия гняв и наказание както временно, така и вечно, за тези, които го нарушават.” /”Формула на съгласието” 1577г. Лутеранска символическа книга/

Подчинението на Закона не е въпрос на избор в зависимост от желанието или способността на човека, а е задължително и трябва да е съвършено /Мт. 5:48/. Ние трябва да утвърждаваме и изпълняваме всички думи на Закона /Втр. 27:26/ и да правим това от безкористна любов /Мт. 2:36-40/. Трябва да се подчиняваме на изискванията на Божия свят Закон не само с действията си /Еф. 5:5/, но и с думите /Мт. 12:36/, с мислите и чувствата си /Мт. 5:22,28/, нещо повече, с цялото си същество /Лев. 19:2/
Законът носи в себе си заплахата от наказание /Бит. 2:17; Изх. 20:5; Втр. 27:26/. Бог не само изрича проклятие над прегрешилия, но и всички останали трябва да се съгласят, че той е прокълнат. В това проклятие се съдържа Божият гняв и недоволство, временно наказание и вечно осъждане /Езек. 18:20; Римл. 6:23/. Тези заплахи за наказание не са празни думи, тъй като Бог е Законодател, „…..Който може да спаси и погуби” /Як. 4:12; Мт. 3:16-19/, с разрушаването на Иерусалим /Лк. 19:43,44/ и ще го докаже отново в Деня на Страшния съд /Мт. 25:41/.
Бог заплашва с наказание не само заради прегрешенията срещу Закона като цяло, а и заради неизпълнението на всяка една заповед поотделно /Бт. 9:6; Изх. 20:7; Лев. 24:15-17; Пс. 50:19-22; Пр. 19:5; 30:17; Ерем. 17:5; Осия 4:6; Мт. 5:21,22; 23:14; Римл. 13:2; Еф. 5:5; 1Сол. 4:6/. Всяко прегрешение спрямо която и да било заповед, навлича на човека Божия гняв и недоволство, временно наказание и заплаха за вечно проклятие: /Як. 2:10; Пс. 5:4; Римл. 1:18; 2:5-9/
Целта на Закона не е спасението на човека. Законът наистина разкрива съвършения път към вечния живот. Но след грехопадението на човека този закон, „Даден за живот” /Римл. 7:10/, „беше безсилен поради плътта” /Римл. 8:3/, тъй като човек не е в състояние да достигне святостта и съвършенството, които се изискват от Закона /Екл. 7:20; Римл. 3:23/. Следователно, който търси спасение в Закона, не само се излага на неговото проклятие, но и като не успява да го спазва, в действителност сам си навлича това проклятие /Гал. 3:10/. Следователно „ни една твар няма да се оправдае пред Него чрез дела изисквани от Закона, понеже чрез Закона става само познаването на греха.” /Римл. 3:20/. Затова, въпреки че Законът наистина разкрива съвършен път към царството небесно, той все пак не може да осъществи тази цел спрямо човека поради неспособността му да спази неговите изисквания. Ако хората се опитват да придобиват спасение чрез дела по Закона, те съгрешават. Това разбира се в ни най – малка степен не обезценява факта, че Законът е добър, нито пък обезмисля крайната му цел – да дарява живот, ако се изпълни съвършено, а показва, че поради пълната човешка поквара Законът се превръща в един невъзможен начин за спасение, от което следва, че неговата цел не е спасението на човека.

„Тъй като хората със собствени сили не могат да изпълнят Божия Закон и всички те са грешни и обречени на вечен гняв и смърт, то това е и причината, поради която не можем да бъдем освободени от греха и оправдани чрез Закона.” /”Апология на Аугсбургското изповедание” 1531г. Лутеранска символическа книга/

Целта, поради която Бог дава Закона на планината Синай, ни най – малко не е човек да постигне спасение, като спазва заповедите. Тъй като Бог е знаел, че това е невъзможно, още преди четиристотин и трийсет години, Той вече бил дал обещанието за наследството на Авраам. Павел говори за това в /Галатяни 3:14-18/

Законът е огледало, което показва нашите грехове. „Тогава, защо се даде закона? Прибави се с цел да се изявят престъпленията…” /Гал. 3:19/. „Тогава що? Да речем ли, че законът е грях? Да не бъде! Но напротив, не бих познал греха освен чрез закона, защото не бих познал, че пожеланието е грях, ако законът не беше казвал: „Не пожелавай!” /Римл. 7:7/. „Защото ни една твар няма да се оправдае пред Него чрез дела изисквани от Закона, понеже чрез Закона става само познаването на греха.” /Римл. 3:20/. След грехопадението главната цел на Закона е да показва на човека неговата вродена греховност и многобройните му престъпления срещу светата Божия воля, вината му, породена от греха и справедливия гняв на Бога /Римл. 3:19; Дан. 9:10,11/. По такъв начин Законът изпълнява една точно определена и важна функция, а именно да разруши у човека чувството на самодостатъчност и собствена праведност; гордостта му пред Бога, която се хвали и уповава на личните заслуги на човека и която отхвърля дара на благодатта. Също така Законът има за цел да смири човека пред Бога и да изпълни сърцето му със страх и тревога: „Защото стрелите Ти се забиха в мене, и ръката Ти тежи на мене. Няма здраве в месата ми поради Твоя гняв; няма спокойствие в костите ми поради моя грях”. /Пс. 38:2,3/. Така Законът ни кара да осъзнаем състоянието си на обреченост и нужда от Спасител. /Римл. 7:24,25/. Следователно, основната цел на Закона е да покаже греха и да породи у нас разкаяние заради греховете ни. „Ето защо всеки път, когато християните се отклоняват от пътя на вярата, Светият Дух ги укорява чрез Закона и пак Той ги връща в истинския път и утешава чрез проповядването на Евангелието”. /”Формула на съгласието” 1577г. Лутеранска символическа книга/

Законът като пътеводител в нашия живот: Тъй като християните са възродени чрез вяра в Христос, те действително са освободени от бремето на Закона: „Защото грехът няма да ви владее, понеже не сте под закон, а под благодат”. /Римл. 6:14/ Без да бъдат принуждавани или заставяни от неговите строги заповеди какво да правят и какво не, те с желание изпълняват това, което е угодно на Бога от любов към Него. За Божиите чеда Законът е съветник и правило. Той не налага и не изисква тяхното подчинение, а ги насочва и напътства, като им показва какво е истински добро и угодно в Божиите очи. „Това учение е необходимо за вярващите, за да не се лутат и търсят истинския път в живота, а да знаят как да почитат Бога правилно според Неговото слово и как да водят свят християнски живот.” /”Формула на съгласието” 1577г. Лутеранска символическа книга/

Законът като „Юзда”: Законът е също така полезен да се наложи като външен ред и благоприличие над необузданите и непокорните и по този начин да се потискат по- тежките прояви на греха. /1Тим. 1:9,10/ Въпреки, че хората твърде малко почитат Закона сам по себе си, те се страхуват от заплахата от наказание, която той отправя. По такъв начин естествения Закон действа в съвестта на човека и той често се въздържа да върши нещо лошо поради страх от наказание. Разкритият Закон също има такава цел. Гражданската праведност на хората, макар че не произтича от правилен мотив, се базира на това прилагане на Закона, без което хората биха живели като диви зверове. „Защото старият Адам, който е неукротим и упорит звяр, остава в тях (християните) и трябва да бъде обуздан към послушание на Христа не само чрез изучаването, предупрежденията и силата на Закона, но често и чрез изпитания и премеждия в живота.” /”Формула на съгласието” 1577г. Лутеранска символическа книга/
Потребителски аватар
chernobeleev
Вяра-Надежда-Любов
Вяра-Надежда-Любов
Мнения: 1648
Регистриран: 25 яну 2009 23:06
пол: мъж
църква: Неденоминационна църква

Re: Какво е Лутеранска Църква

Мнение от chernobeleev »

така и не получих отговор на въпроса си,и защо да не е място точно тук да кажеш какво мислиш ти ,а не някой от Америка например,казвам Америка защото май получавате оттам неделните проповеди или вече не е така?
Потребителски аватар
eichman
Добродетел
Добродетел
Мнения: 43
Регистриран: 01 яну 2009 21:05
пол: мъж

Re: Какво е Лутеранска Църква

Мнение от eichman »

От 2006г., след като американските мисионери от УЕЛС се завърнаха в САЩ, неделните проповеди се подготвят само от българските пастори. Бъдете уверен в това, защото го зная със сигурност. Познавам пасторите, като в миналото с единия от тях на няколко пъти през седмицата сме коментирали подготвяната от него проповед. Преди това, действително проповедите се подготвяха от американските мисионери, а се изнасяха по време на литургията от български викарии, които се подготвяха за пастори. Но не само с проповедите беше така. Сами не се допускаха да отслужват и Господната вечеря. Днес това не е така. Всичко това се случваше, защото в евангелската лутеранска църква не се става пастор за една, две или три години обучение с бакалавърска степен, или служител /дякон и т.н./ след четиримесечен курс, често дори кореспондентен. Традицията в тази църква в Европа и по света, особено в лутеранските страни в Европа и САЩ е с дългогодишни корени, почти вече половин хилядолетие. Пасторите в държавните и свободни евангелски лутерански църкви в Германия, Дания, Исландия, Финландия, Норвегия, Швеция, Естония, Латвия, и т.н. и т.н., включително трите по - големи синода в САЩ: Евангелска Лютеранска Църква в Америка, Лутеранска Църква Мисури синод, Уисконсинският Евангелски Лутерански синод; Изповедална Лутеранска Църква и други по - малки обучават своите служители осем години. Три години духовна семинария, и пет години Евангелски Лутерански университет /колеж/. Има случаи и след пет годишно обучение по магистърска програма да се ръкоположат служители, но това е изключение от практиката. УЕЛС, синодът основал църквата в България е най-консервативният от всички. Той много строго се придържа към изповедалните евангелски документи и лутеранските символически книги, а те са следните:

КНИГА НА СЪГЛАСИЕТО
(1580г.)

(символическа, изповедна книга на Евангелската Лутеранска Църква)

1. Апостолски символ на вярата (186г.)
2. Никейски символ на вярата (325-381г.)
3. Атанасиев символ на вярата (350-600г.)
4. Малък катехизис на М.Лутер (1529г.)
5. Голям катехизис на М. Лутер (1529г.)
6. Аугсбургска изповед на вярата (1530г.)
7. Апология на Аугсбургската изповед на вярата (1531г.)
8. Шмалкалденските членове /статии, артикули/ (1537г.)
9. Трактат за силата, могъществото и властта на папата (1537г.)
10. Малките статии
11. Формула на съгласието (1577г.)
и естествено:

ВЕРУЮТО НА ЕВАНГЕЛСКАТА ЛУТЕРАНСКА ЦЪРКВА:
SOLUS CHRISTUS………………..САМО ХРИСТОС
SOLA SCRIPTURA……………….САМО СВЕТОТО ПИСАНИЕ
SOLA FIDE………………………...САМО ЧРЕЗ ВЯРА
SOLA GRATIA…………………… САМО ПО БЛАГОДАТ
SOLI DEO GLORIA………………САМО НА БОГ ДА БЪДЕ СЛАВАТА

В германия, освен тези документи и изработената въз основа на тях догматика, са приети и някои, или части от изповедалните документи на Реформираната /Презвитерианска/ църква.

Та, отново да се върна на отговора ми, на Вашият въпрос. По време на обучението, тук в България, и някои семинари в странство /САЩ, Германия и др./ викариите /студентите/ четяха предварително подготвени проповеди от мисионерите. Това беше така, докато същите не завършиха и преподавателите не се убедиха в способностите и знанията йм. Както самите мисионери се изразяваха: "В ортодоксалното протестантство и лутеранско учение". След петгодишното обучение, всеки български пастор подготвя сам проповедите, и извършва литургията.

Що се отнася до политическите ми пристрастия и отношението ми към САЩ, ако правилно съм разбрал въпроса, то
ще отговоря следното: От момента, в който имах възможността в нашата страна да гласувам свободно за повече от две партии /БКП и БЗНС/, то аз никога не съм дал своето политическо доверие на тях.
Мисля, че това изложение ще Ви удовлетвори.

Действително не желаех да пиша за последното, но Вие така настойчиво ме подканяхте.
Потребителски аватар
chernobeleev
Вяра-Надежда-Любов
Вяра-Надежда-Любов
Мнения: 1648
Регистриран: 25 яну 2009 23:06
пол: мъж
църква: Неденоминационна църква

Re: Какво е Лутеранска Църква

Мнение от chernobeleev »

Много ти благодаря,Бог да ви благослови,като се върна в софия непременно ще дойда да ви видя в лозенец,ПАЗЯ СИ КАТЕХИЗИСА на Лутер,който ми подарихте..благодаря и амин
Потребителски аватар
Plamenen
Добродетел
Добродетел
Мнения: 29
Регистриран: 27 авг 2010 23:59
пол: мъж
църква: Еврейска общност

Re: Какво е Лутеранска Църква

Мнение от Plamenen »

Защо Лутеранска? Ако Лутер беше жив - нямаше ли да се възпротиви? И още - ако Лутер беше жив нямаше ли да е ивървял още път в познанието на Божието слово? Всичко, което спира да се движи е мъртво. Лутеранската ц-ва не си ли слага таван - да приема само това, което Лутер е вярвал?
Потребителски аватар
Anter
Благоразумие
Благоразумие
Мнения: 63
Регистриран: 23 авг 2010 13:24
пол: мъж

Re: Какво е Лутеранска Църква

Мнение от Anter »

Павел казал на коринтяните нещо подобно,че са плътски хора ,а не духовни ,тъй като казвали ,че принадлежат на Павел, а други на Аполос само не на Исус Христос.-1 Кор.3:1-9 :)
ivan
Мнения: 1
Регистриран: 11 апр 2011 22:10
пол: мъж
църква: Евангелска Петдесятна църква

Re: Какво е Лутеранска Църкава

Мнение от ivan »

nadiiiiiiiiii написа:Благодаря ти но тази информация я имам,искам да знам какжо точно представлява тази църква.Например къде се събират послядователите и,кланят ли се на икони пеят ли танцуват ли или свещенодействат.Какво всъщност правят когато са на църква.
Отговори

Върни се в “Евангелска Лутеранска църква”