"Откровението" стих по стих

Теми, свързани с Библията и нейните учения
Потребителски аватар
aktex
Себеобуздание
Себеобуздание
Мнения: 176
Регистриран: 06 яну 2008 02:15
пол: жена
характер: необуздан
Местоположение: Бургас / Ню Йорк

Re: "Откровението" стих по стих

Мнение от aktex »

По скоро книгата лежи на постмилиниализма , а твоите съждения на почиват на премилиниализма :)
Много зими лета съм те търсил,сега аз открих в един миг че си тук.С твойта кръв съм откупен,виждам мост над смъртта и по него към теб ще вървя!!!
Потребителски аватар
dejandodo7777777
Благочестие
Благочестие
Мнения: 447
Регистриран: 19 май 2007 07:25
пол: мъж
характер: under construction

Re: "Откровението" стих по стих

Мнение от dejandodo7777777 »

Отк.1:12 И обърнах се да видя Този {Гръцки: Гласът.}*, Който ми проговори; и като се обърнах, видях седем златни светилника;

По много въздействащ начин Йоан е въведен във видението. Първо той чува да се говори за темата му, а след като се обръща направо я вижда. Темата е седемте църкви. Тя му е представена визуално, чрез седемте светилника. /"...седемте светилника са седемте църкви." Откр. 1:20/
Причината поради, която Йоан се обръща е, за да види кой му говори. Но когато се обръща той не вижда Него,а седемте светилника. Така Бог ни дава един урок. Всъщност това е идеалът за църквата. Когато хората пожелаят да видят Христос те трябва да го видят в църквата. И точно за тази църква ще бъде видението.
Потребителски аватар
dejandodo7777777
Благочестие
Благочестие
Мнения: 447
Регистриран: 19 май 2007 07:25
пол: мъж
характер: under construction

Re: "Откровението" стих по стих

Мнение от dejandodo7777777 »

И всред светилниците видях Един, Който приличаше на Човешкия Син, облечен в дълга дреха и препасан около гърдите със златен пояс; а главата и косата Му бяха бели като бяла вълна, като сняг, и очите Му, като огнен пламък; и нозете Му приличаха на лъскава мед, като в пещ пречистена: а гласът Му беше като на много води; и имаше в десницата Си седем звезди; и от устата му излизаше меч остър и от двете страни; и лицето Му светеше, както свети слънцето в силата си. /Откр. 1:13-16/

Здравейте отново!
Време е за дискусия. Стигнахме до тези стихове. Коментирайте ги както пожелаете, а също така обърнете внимание и на следните въпроси:
1. Какво трябва да означава специалното облекло и обстановката, в които се явява Човешкия Син тук?
2. Каква е връзката на отговора на първия въпрос със смисъла на вестите към църквите?
...и каквото се сетите още.
Аз също ще си кажа мнението, но този път вие сте с предимство.
Потребителски аватар
dejandodo7777777
Благочестие
Благочестие
Мнения: 447
Регистриран: 19 май 2007 07:25
пол: мъж
характер: under construction

Re: "Откровението" стих по стих

Мнение от dejandodo7777777 »

Добре, тогава продължавам по стария начин.
Внимателното преглеждане на облеклото, както и обстановката ни показва, че Исус тук е представен като Цар Свещеник и Съдия. Последната от тези титли произтича от или се съдържа в първите две. Няколко стиха преди това Неговите хора бяха представени като "царе и свещеници". Очевидно дейността, която ще върши Той, свързана пряко със седемте църкви/седемте периода/, е отговор на молитвата "...да дойде царството Ти както на небето така и на земята" , тъй като Царят-Свещеник е дошъл съвсем близо-"между светилниците"!...
Потребителски аватар
dejandodo7777777
Благочестие
Благочестие
Мнения: 447
Регистриран: 19 май 2007 07:25
пол: мъж
характер: under construction

Re: "Откровението" стих по стих

Мнение от dejandodo7777777 »

Светилникът е бил първият предмет в светилището. Свещеника е трябвало да поддържа светлината му да свети непрестанно. За целта към самия светилник са били изработени комплект приспособления - щипци, пепелници и др. Самата светлина обаче се получавала от запалването на специалното масло, което винаги трябвало да е налице в нужното количество. При принасянето на истинската жертва на кръста завесата на храма се раздра, с което Бог ясно показа, че земните служби са приключили. След възнесението Си Исус започна служба в небесното светилище като наш Ходатай, което е описано в Първото послание на Йоан и особено в посланието към Евреите. В това светилище Той е и Жертвата и Свещеникът-представителят на човечеството. Ще спомена само това, което в макроструктурата на Откровение описах подробно, а именно , че службите на свещеника в Откровение не започват от двора на светилището, защото дворът е символ на земната служба на Спасителя-бяла ограда, жертвен олтар, омивалник-респективно въплъщение, жертва и кръщение. И така, ежедневната служба на свещеника при светилника е въвеждаща картина на видението за седемте църкви описани в Откр. 2 и 3 глави. Защо тя е толкова сполучлива? Защото Господ е представен като такъв, който се грижи за църквата си /Невястата/ посредством постоянното разпалване на нейната светлина. Тя е представена както, чрез верните църкви от апостолското време, намиращи се в една географска местност обхождана през един куриерски път, но и чрез числото седем/своеобразен Божий печат/ тя обхваща праведните през всички периоди на християнската история от възнесението на Исус до Пришествието. А може би и нещо повече... :idea:
Потребителски аватар
goro
Братолюбие
Братолюбие
Мнения: 698
Регистриран: 05 май 2008 18:31
пол: мъж

Re: "Откровението" стих по стих

Мнение от goro »

Здравей, Деяне, :)
Защото Господ е представен като такъв, който се грижи за църквата си /Невястата/ посредством постоянното разпалване на нейната светлина.
Това е много насърчително за нас. Господ не забравя Църквата Си.
Потребителски аватар
dejandodo7777777
Благочестие
Благочестие
Мнения: 447
Регистриран: 19 май 2007 07:25
пол: мъж
характер: under construction

Re: "Откровението" стих по стих

Мнение от dejandodo7777777 »

Здравей! Радвам се, че го приемаш така. Така и трябва да бъде! :yes:
Потребителски аватар
dejandodo7777777
Благочестие
Благочестие
Мнения: 447
Регистриран: 19 май 2007 07:25
пол: мъж
характер: under construction

Re: "Откровението" стих по стих

Мнение от dejandodo7777777 »

2:1 До ангела на ефеската църква пиши: Това казва Оня, Който държи седемте звезди в десницата Си, Който ходи всред седемте златни светилника;
- Ефес означава желателен следователно има нещо препоръчително в характеристиките на тази църква тогава, когато се съотнася като образец за персонификация; това ще нищим по-нататък.
Божественото послание се предава, чрез оторизирани служители, а не произволно; в символичният език на Библията ангел е много обхватно понятие, лице или общност с определена задача. Важно тук е, че Христос държи в могъщата си ръка процеса на свързване и направляване на църквата Си. Във времето на получаването на това послание тази вест е актуална за вярващите, които са навлезли в дългия и мъчителен период на преследване и заблуди "хлопащи" на вратата и. Но голямата опасност в онзи момент не са гоненията...
Потребителски аватар
Александър
Вяра-Надежда-Любов
Вяра-Надежда-Любов
Мнения: 1511
Регистриран: 04 яну 2005 11:42
име: Александър
пол: мъж
Местоположение: София

Re: "Откровението" стих по стих

Мнение от Александър »

dejandodo7777777 написа: - Ефес означава желателен следователно има нещо препоръчително в характеристиките на тази църква тогава, когато се съотнася като образец за персонификация; това ще нищим по-нататък.
Смятам, че това е чисто съвпадение. Ефес е град разположен на Егейското крайбрежие в Мала Азия, създаден от гръцки колониалистти в древността ( подобно на повечето наши черноморски градове ). Посланието е до църквата в Ефес, без никакви загадки за неговото име.
" Уповавайте се на ГОСПОДА навеки, защото Господ БОГ е вечна канара." ( Исая 26 : 4 )
Потребителски аватар
dejandodo7777777
Благочестие
Благочестие
Мнения: 447
Регистриран: 19 май 2007 07:25
пол: мъж
характер: under construction

Re: "Откровението" стих по стих

Мнение от dejandodo7777777 »

Сега само го споменавам това, но то не е случайно. Нужен е обаче един по-цялостен поглед както и повече аргументи в тази връзка, но както вече писах ще нищя това когато е най-подходящо, за да има някаква логична последователност.

2:2 зная делата ти, труда ти и търпението ти, и че не можеш да търпиш лошите; зная, че си изпитал ония, които наричат себе си апостоли, а не са, и си ги намерил лъжци;
Когато Господ уверява, че Той знае за някои неща при Ефеската църква това е сигнал за нещо обезпокоително. Разбира се това е и уверение на Господ, че Той не е забравил усърдието на ефеските вярващи, но...Такова нещо има да се напомни тогава, когато е забравено. Дали това не е "аларма" срещу независимата религия, която има ревност и дела, но и липсва нещо....По-нататък става ясно какво и липсва. Ефеската църква е тази, в която Павел се сбогува преди да отиде към прославящия Господа финал на своя живот. Тук той дава тържествени наставления на презвитерите. Те звучат като ЗАВЕТЕН АПЕЛ. За това не е и случайно, че посланието чрез Йоан е първо към тази църква.
Потребителски аватар
dejandodo7777777
Благочестие
Благочестие
Мнения: 447
Регистриран: 19 май 2007 07:25
пол: мъж
характер: under construction

Re: "Откровението" стих по стих

Мнение от dejandodo7777777 »

2:3 че си претърпял и имаш търпение, че за името Ми си се трудил и не си се уморил.
Тук все повече наближаваме до "епицентъра" на едно формално противоречие-една неуморна църква с охладняваща любов. Какво става :?: Трябва да разберем какъв е този проблем в противен случай можем да пропуснем същината на посланието. :idea:
Потребителски аватар
dejandodo7777777
Благочестие
Благочестие
Мнения: 447
Регистриран: 19 май 2007 07:25
пол: мъж
характер: under construction

Re: "Откровението" стих по стих

Мнение от dejandodo7777777 »

2:4 Но имам това против тебе, че си оставил първата си любов.
A, ето го къде е проблемът:!: Какво означава това? Толкова "утъпкана" фраза, че сякаш вече нищо не ни говори. Аз си го обяснявам по следния начин:
Когато възниква едно движение, появата на живота е свързан с много енергия и свежест. Така е например с появата на едно бебе на бял свят; така е и с пролетните растения и треви, които имат всеизвестната пролетна свежест и ярка зеленина. Такова е и времето, когато учениците на Исус движени от Святия Дух прогласяват на "всяка твар" триумфалното възкресение на техния Господ, Който с това е "осиял безсмъртна надежда" за техните сломени души. С този порив християнството наистина бележи своя "победоносен ход", но :scared: това състояние трябва някак да се поддържа иначе се стига до "изветрели" от любовта дела.
Потребителски аватар
dejandodo7777777
Благочестие
Благочестие
Мнения: 447
Регистриран: 19 май 2007 07:25
пол: мъж
характер: under construction

Re: "Откровението" стих по стих

Мнение от dejandodo7777777 »

Преди следващиия стих, какво означава да изгубиш първата любов?
- в Адам всички сме мъртви в греха, защото наистина последиците от греха са такива каквито ги обяви Бог в градината "ще умрете в деня, в който ядете от плода" каза Той. И те наистина умряха, пожелавайки да бъдат самостойни като Бог/което е невъзможно/ те се отделиха от Източника на живота. Умряха ВЕДНАГА духовно, а след това и физически. Затова и Исус казва на младия човек когото призовава към новия живот "остави мъртъвците да погребат мъртвите си, а ти ме следвай" затова и Исус казваше за мъртвите, че те само спат тъй като физическата смърт Той счита като преодолимо състояние за разлика от духовната. Духовната смърт обаче е отхвърлянето на делото на Божия Дух в сърцето ни, а това означава, че сме оставени на себичното си естество, което не може да прояви друга любов освен тази към самия себе си. А плодът на Духа е любов! Как при апостолската църква е станало това отделяне тъй като те бяха родени в новия живот и Исус им вдъхна от Духа си така както в началото при първия Адам Бог му вдъхна от "жизненото дихание в ноздрите"/Бит.2:7; Йоан 20:22/ Механизмът е все същият - някак човекът/или обществото/ започва да живее независимо от Бога и да разчита на себе си заблуждавайки се, че това е живот в Бога.
Потребителски аватар
dejandodo7777777
Благочестие
Благочестие
Мнения: 447
Регистриран: 19 май 2007 07:25
пол: мъж
характер: under construction

Re: "Откровението" стих по стих

Мнение от dejandodo7777777 »

2:5 И тъй, спомни си от къде си изпаднал, и покай се, и върши първите си дела; и ако не, ще дойда при тебе [скоро] и ще дигна светилника ти от мястото му, ако се не покаеш.
Християнският живот е като ходене по път - пътят на Духа. Неусетното отклоняване от този път/Самсон не разбра кога Духът го беше оставил; родителите на Исус не усетиха веднага, че са изгубили сина си/ е едно "изпадане" на по-ниско ниво на съществуване. Средството за завръщане е чрез "спомняне" /Исая 30:15 Защото така каза Господ Иеова, Светият Израилев: Чрез завръщане и почиване ще се избавите/ Спомняне на какво? Всъщност няма друга реална опасност за християнина от тази да забрави пътя по който го е водил Бог. Двете големи неща, които трябваше да помнят израилтяните се намират в четвъртата заповед:
1. Изход 20:11... защото в шест дни Господ направи небето и земята, морето и всичко що има в тях, а на седмия ден си почина; затова Господ благослови съботния ден и го освети. Сътворението - биологичния произход
2.Второзаконие 5:15 И помни, че ти беше роб в Египетската земя, и че Господ твоят Бог те изведе от там със силна ръка и издигната мишца; за това Господ твоят Бог ти заповяда да пазиш съботния ден. - Изкуплението от робството на греха/закланото агне на Пасхата/Исус/-цената на свободата/.
И като църква и като индивидуалности вярващите трябва да пазят всеки ден свеж спомена за тези събития в живота им/защото те имат своите персонални измерения/ като средства, за да бъдат духовно живи и любящи. Такава е идеята на Господната вечеря-възпоменаване на смъртта на Спасителя докато се завърне. Истинското припомняне на тези неща довежда душата до покаяние и Духът се завръща със сила в нас, за да запали "светилника" на душата ни и за да произведе любящите дела на Христос в нас за слава на Отец.
Потребителски аватар
dejandodo7777777
Благочестие
Благочестие
Мнения: 447
Регистриран: 19 май 2007 07:25
пол: мъж
характер: under construction

Re: "Откровението" стих по стих

Мнение от dejandodo7777777 »

2:6 Но имаш това, че мразиш делата на николаитите, които и Аз мразя,
Най-достоверна за николаитите ми се вижда да е версията за един от седмината дякони описани в Деян 6:5. Това е така, защото Откровението не обяснява от къде са дошли те, а обикновено всичко важно е споменато. Само в Деяния на апостолите се споменава име, което би могло да бъде на основател на такава група. Прозелитът Николай от Антиохия. Логично е и заради това, че именно измежду средите на християнската църква се е очаквало да дойде опасността-както казва Павел " и от самите вас ще се издигнат човеци, които ще говорят извратено, та ще отвличат учениците след себе си."Деян 20:30/между другото точно към ефеските презвитери той изрича тези думи./ Така или иначе николаитите са главните носители на ересите за онези дни- те създават проблеми както ще видим по-късно и на църквата в Пергам. И така можем да кажем, че дори охладняващите от първата любов могат да преследват безкомпромисно ересите. Това е добро, но то ни най-малко не може да компенсира отсъствието на агапе.
Отговори

Върни се в “Библия и теология”